آشپزی آسان

اموزش آشپزی , پخت انواع غذاهای محلی

آشپزی آسان

اموزش آشپزی , پخت انواع غذاهای محلی

غذا با مرغ

طرز تهیه مرغ با زیتون و لیمو 


بهترین روش پخت مرغ,نکاتی برای پخت مرغ

مرغ یکی از غذاهایی است که به خاطر بوی خاصی که دارد حتما باید در حین پختن مزه دار هم شود. امروز برای شما طرز تهیه مرغ با لیمو و زیتون را آموزش داده ایم. حتما آن را درست کنید. به احتمال زیاد از طعم آن خوشتان می آید.


مواد لازم برای مزه دار کردن مرغ با لیمو و زیتون :

سینه مرغ 8 عدد
روغن زیتون3 قاشق سوپ خوری
لیمو2 عدد
پیاز 2 عدد
سیر4 حبه
زیتون سبز1 پیمانه
آب مرغ2 پیمانه
آویشن1 قاشق چایخوری
فلفل قرمز1/2 قاشق چایخوری

آموزش مزه دار کردن مرغ با زیتون و لیمو :

روی سینه های مرغ نمک و فلفل بریزید.
در یک ماهیتابۀ بزرگ، 2 قاشق سوپ خوری روغن را داغ کنید.
مرغ ها را در دو دسته داخل ماهیتابه بگذارید تا طلایی شوند (ابتدا سمتِ با پوست آن)، هر طرفِ آن حدود 3 دقیقه بماند.
مرغ ها را به یک ظرف منتقل کنید.


لیموها را از طول نصف کنید و در جهتِ دیگر، آن را به برش های باریکی تقسیم کنید.
اگر ماهیتابه خشک است، روغن باقیمانده را به آن اضافه کنید.
پیاز و سیر را اضافه کنید و حدود 3 دقیقه بگذارید بماند تا نرم شوند اما طلایی نشوند.
برش های لیمو، زیتون، آب مرغ و 2 پیمانه آب هم به آن ها اضافه کنید و اجازه دهید جوش بیایند.


حال شعله را کم کنید تا 10 دقیقه آرام با هم بپزند.
مرغ را روی سبزیجات بگذارید و آب مرغ ها را نیز داخل ماهیتابه بریزید و روی آن آویشن و فلفل قرمز بپاشید.
روی آن را بپوشانید تا 15 دقیقه آرام بپزد و مرغ پخته شود.



طرز تهیه پاته مرغ و قارچ 

طرز تهیه پاته مرغ , پاته مرغ و قارچ

مواد لازم:

 آرد سفید گندم ۲۵۰ گرم
 زرده تخم‌مرغ یک عدد
 کره ۸۰ گرم
 نمک یک قاشق چایخوری
 روغن زیتون دو قاشق سوپخوری
آب سردچهار تا هشت قاشق سوپخوری (نصف پیمانه)

مواد لازم برای داخل پاته :

 سینه مرغ خرد شده (یک سینه کامل)
 هویج پخته و خرد شده دو عدد بزرگ
 قارچ سرخ شده و نخود سبز نصف پیمانه
 پیاز بزرگ خرد شده یک عدد
 کره یا روغن ۵۰ گرم
نمک و فلفلبه مقدار لازم


مواد لازم برای تهیه سس پاته :

 کره چهار قاشق سوپخوری (۵۰گرم)
 آب مرغ یک پیمانه
 آرد سفید گندم دو قاشق سوپ خوری(۱۵ گرم)
 شیر 1 پیمانه
 نمک و فلفل به مقدارلازم


طرز تهیه :
در یک تابه تفلون  پیاز را با کره تفت دهید تا نرم شود. سپس سینه مرغ را اضافه کنید و بعد  هویج را بیافرایید و تفت دهید. بعد قارچ و نخود سبز را اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد سس را داخل آن بریزید و از روی حرارت بردارید و هم بزنید تا همه مواد با سس مخلوط شود. این مخلوط را در ظرف نشکن یا سفال بریزید. خمیر را به شکل در ظرف با وردنه باز کنید و روی مواد بگذاریدو کمی فشار دهید. سپس اطراف آن را با دست به شکل دالبر در بیاورید. مقداری از باقی‌مانده خمیر را به شکل نوارهای باریک و ضربدر روی خمیر بگذارید. در پایان روی خمیر را زرده تخم‌مرغ وروغن مایع بمالید و در طبقه وسط فر، که از قبل با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کرده‌اید، به مدت ۳۰ دقیقه بگذاربد. روی این خمیر باید طلایی شود.

طرز تهیه سس پاته :
آرد را در آب مرغ و شیر حل کنید، سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا مواد غلیظ شود و به غلظت فرنی برسد، سپس ظرف را از روی حرارت بردارید. در همین حالت کره را به خورد سس می‌دهیم، سپس نمک و فلفل آن را اندازه کنیدو سس را کنار بگذارید.

طرز تهیه خمیر پاته :
آرد و نمک را در کاسه‌ای بریزید، نصف آب و زرده تخم‌مرغ را کم کم به آرداضافه کنید. کره و روغن‌زیتون را با  آرد خوب مخلوط منسد. با نوک انگشتان و به آرامی خمیر را ورز دهید. اگر خمیر خیلی سفت بود، کم کم مابقی آب را نیز اضافه کنیدتا انداره ایکه خمیر لطیف، صاف و یک دستی به دست آید. سپس خمیر را داخل کیسه فریزر قرار دهید و در جای گرم به مدت یک ساعت بگدارید تا خمیر وربیاید. سپس خمیر را به شکل مستطیل باز کنیدو سه لا تا می‌زنیم و دوباره خمیر را عمودی به طرف خود قرار می‌دهیم و مجددا آن را به شکل مستطیل باز کرده و سه لا تا می‌زنیم. یکی، دو بار این عمل را انجام می‌دهیم (مانند خمیر هزارلا عمل کنید با این تفاوت که خمیر پاته را سه لا تا بزنید).


دسر های خوشمزه که می‌توان بدون فر تهیه کرد


طعم لذیذ و ظاهر دلپسند انواع دسر، شیرینی، پای، بستنی و ... هوش را از سر علاقه‌مندان به این نوع خوراکی‌ها برده و به‌محض دیدن مغازه‌ی شیرینی‌فروشی، بدون هیچ تردیدی آن‌ها را وادار به خرید می‌کند. قطعاً یکی از خاطره‌ انگیزترین لذت‌های انسان، تهیه و طبخ شیرینی و دسر مورد علاقه‌ درمنزل است. اما متأسفانه بسیاری از این خوردنی‌های دوست‌داشتنی نیازمند ابزاری است که شاید نتوان تمامی آن‌ها را در هر منزلی یافت. فِر یا آون، یکی از این وسایل است که وجود آن برای پخت انواع دسر، لازم و ضروری است و نداشتن آن، انگیزه و شوق بانوان و علاقه‌مندان به آماده‌سازی دسر را از بین خواهد برد.




خوشبختانه امروزه دستورالعمل‌های بسیاری در مورد تهیه‌ و طبخ انواع دسرهای لذیذ وجود دارد که برای آماده‌سازی آن‌ها نیازی به فر نخواهد بود.


پای شکلاتی خامه‌ای (پای نوتلا Nutella)




از دیگر شیرینی‌هایی که می‌توان در منزل و بدون استفاده از فر تهیه کرد، پای شکلاتی خامه‌ای است که با شکلات نوتلا آماده می‌‌شود. به‌گونه‌ای که لایه‌ای از ترکیب شکلات نوتلا و خامه‌ را روی بیسکوییت‌های گندمی آغشته کرده و تنها در مدت‌ زمان چند دقیقه، دسری حیرت‌آور و شگفت‌انگیز را می‌توانید تهیه کنید. این شیرینی یکی از بهترین‌ گزینه‌های پذیرایی در مهمانی‌های دوستانه و خانوادگی است.



پای شکلات و کره ی بادام زمینی (کیک چند طبقه)






شکلات و کره‌ی بادام زمینی، اصلی‌ترین ماده‌ی اولیه برای تهیه‌ی یک پای لذیذ و خوشمزه است، که برای درست‌کردن آن نیازی به فر و پختن مواد نیست بنابراین فقط با کمی سلیقه و قراردادن صحیح برش‌هایی از کیک‌ آماده، لابه‌لای آن‌ها را با شکلات و کره‌ی بادام‌زمینی پر کرده و دسری خوشمزه فوری را برای خود و اعضای خانواده فراهم کنید.




تارت میوه




تارت‌های میوه با خامه‌هایی لذیذ و اشتها آور که رنگ‌های مختلف روی آن‌ها را پوشانده است، نسبت به سایر دسرهای محبوب در جهان، بسیار سبک و از ظاهری شکیل و زیباتر برخوردار است، همین امر از دلایل محبوبیت و شهرت آن‌ها به شمار می‌رود. آنچه بسیار خوشایند است، تدارک این خوراکی‌های دوست‌داشتنی بدون نیاز به فر است.


چیز کیک‌های لقمه‌ای



به نظر می‌رسد «چیزکیک‌های لقمه‌ای» به دلیل طعم و ظاهر خود، پرطرفدار و محبوب هستند. جالب است بدانید که برای آماده‌سازی این دسر خوشمزه، احتیاجی به فر نیست. تنها کافی است که برای تدارک این شیرینی‌های کوچک و پرطرفدار، آن‌ها را مدتی در سرمای یخچال قرار دهید.


پودینگ فنجانی شکلاتی (کاپ پودینگ)




پودینگ‌های فنجانی شکلاتی، علاوه بر طعم و عطری مدهوش کننده، با طراحی بسیار عالی تزئین می‌شوند که می‌توان آن‌ها را دسرهایی باوقار و زیبا نامید. این مسئله زمانی بیشتر جلوه می‌کند که، شما با مقدار کمی از میوه‌های تازه و خامه‌ی زده شده، پوششی خوشمزه و عالی را برای آن‌ها به ارمغان آورید. پودینگ‌های شکلاتی به‌آسانی تهیه و آماده می‌شوند و شما می‌توانید در مدت ‌زمان ۱۵ دقیقه دسری لذیذ و مطلوبی را تهیه کنید.



کلوچه و شیرینی



در دنیای شیرینی‌پزی تنوع بسیاری از انواع شیرینی وجود دارد که برای تهیه‌ی بسیاری از آن‌ها نیازی به استفاده از فر نیست. تنها کافی است با قراردادن آن‌ها در سرما (فریزر)، این دسرهای ناب و فوق‌العاده را آماده کنید. میل کردن آن‌ها همراه با فنجانی چای تازه دم یا قهوه‌ای که عطر بی‌نظیرش فضا را پرمی‌کند، خالی از لطف نیست.